Friday , 1 August 2014

Jururawat bersetubuh dengan pesakit tenat

Seorang jururawat perempuan terpaksa kehilangan lesennya dalam jangka masa 20 tahun setelah mengaku mengadakan hubungan seks dengan pesakitnya yang sedang sakit. Parahnya lagi, pesakit ini sudah berkahwin.

Lesen Amber Van Brunt (33) ditarik lembaga Oklahoma Nursing Board, pada Ogos tahun lalu. Kini, dia meminta melalui pengadilan Oklahoma County, Amerika Syarikat (AS) untuk mengembalikan kembali lesen itu setelah skandal tersebut terjadi.

Dalam perbicaraan itu sebuah pertanyaan muncul, apakah seorang jururawat diizinkan berhubungan seks dengan pesakitnya? Pengacara Van Brunt mengatakan kepada hakim bahawa hubungan seks dengan pesakit adalah masalah peribadi dan bukan dilakukan ketika sedang tugas. Dia mengunjungi pesakit sebagai teman dan bukan ketika sedang merawatnya.

Pesakit bernama Chris Reiter (43) menderita penyakit Lou Gehrig. Dia mengaku digoda oleh jururawat itu. Van Brunt bekerja di RS Angelic Family Hospice, Shawnee. Dia mulai bekerja merawat Reiter yang sebelumnya bekerja sebagai salesman Hershey Foods, November 2009.Isterinya, Liz Reiter (41) mula curiga suaminya berselingkuh.

Pada awalnya sang suami menolak tuduhan itu tetapi ia menemukan sesuatu di komputernya antara suami dan pesakitnya setelah suami mengaku cuba bunuh diri. – Agensi

(Gambar hanya hiasan)


Scroll To Top