klpost

“Dah anak saya suka, saya terima sajalah,” – ibunda Ratu Rock negara, Ella

Decrease Font Size Increase Font Size Text Size Print This Page

Ibu mana yang tidak gembira apabila anak perempuan yang disayanginya akhirnya mengakhiri zaman bujangnya mengahwini lelaki pilihannya sendiri?

Itulah yang dirasai Mak Yang, 83, iaitu ibunda Ratu Rock negara, Ella, 46, tatkala berakhirnya majlis pernikahan anaknya itu dengan juruterbang Firefly, Azhar Ghazali, 32.

Biarpun Azhar Ghazali muda 14 tahun daripada anaknya itu, namun Mak Yang tetap melahirkan kesyukuran kerana majlis itu telah berlangsung dengan selamatnya.

“Mak Yang gembira sebab akhirnya dapat juga melihat Zila (panggilan untuk Ella) berkahwin. Mudahan-mudahan perkahwinannya dengan Azhar ini akan bahagia dan berkekalan. Itu sajalah doa Mak Yang buat dirinya.

“Mak Yang tengok, Azhar tu nampak bagus dan baik orangnya. Lagipun,dia sendiri yang menyatakan hasratnya untuk memperisterikan Ella.

“Mak Yang pun tak berapa ingat bila tarikhnya tapi masa tu Mak Yang belum lagi pergi Mekah untuk mengerjakan Umrah. Tapi, dia yang hantar MakYang pergi lapangan terbang,”kata ibu Ella yang mesra digelar Mak Yang.

Jelas Mak Yang lagi, kalau hendak diikutkan perkahwinan Ella dengan Azhar ini sepatutnya dilakukan pada bulan Disember.

“Tapi, pihak lelaki minta dipercepatkan atas alasan-alasan yang tertentu.Mak Yang akur saja. Lagipun Mak Yang sendiri pun lagi suka kalau benda yang baik ni dipercepatkan,”katanya.

Ditanya apakah yang menyebabkan dia menerima Azhar sebagai menantunya sekalipun mengetahui bahawa dia 14 tahun lebih muda daripada Ella, Mak Yang terus tersenyum.

“Dah anak saya suka, saya terima sajalah,” katanya dengan wajah riang. – Perak Today